Interviu BARRIER: Piata europeana a productiei de tamplarie apartine pe termen lung Poloniei si Romaniei

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Brandul Barrier® este liderul zonei de est a Romaniei in productia tamplariei termoizolante din PVC. Investind permanent atat in tehnologia necesara pentru imbunatatirea calitatii, cat si in instruirea personalului, Barrier® este in prezent detinatorul celui mai modern complex de productie de ferestre si usi din Romania. Despre evolutia companiei, viitorul productiei de tamplarie, dar si despre provocarile pietei de tamplarie termoizolanta de la noi din tara am discutat mai pe larg cu domnul Adrian Gârmacea, Director General al companiei Electric Plus, care detine brandul Barrier®.

Stim ca ati inceput activitatea Electric Plus cu instalarea de sisteme de alarma, supraveghere si interfoane. Cum a fost trecerea si extinderea activitatii catre productia de tamplarie?

Electric Plus a fost infiintata in anul 1995, si intr-adevar am inceput activitatea cu proiectarea, importul si montarea echipamentelor de alarmare, supraveghere video si interfonie. Insa, in acelasi an am demarat si activitatea de productie pentru sistemele de protectie solara: rulouri, obloane, jaluzele verticale, jaluzele orizontale si usi de garaj. Datorita faptului ca lucram deja in proximitatea ferestrelor, startarea productiei de ferestre si usi termoizolante a fost un pas firesc.

Ati consolidat brandul Barrier prin sistemul de francize si investiti foarte mult in relatia cu acestia, dar si cu angajatii interni. Cum reusiti sa gestionati si sa mentineti o relatie asa stransa?

In primul rand, doresc sa va spun cateva cuvinte despre sistemul nostru de francize – NOUA NE PLACE SA LE NUMIM RETEAUA DE MAGAZINE BARRIER. Acesta a aparut din dorinta de a face posibil accesul intregii populatii a tarii la produse de calitate inalta, eficiente din punct de vedere energetic.

Referitor la intrebarea cum reusim sa mentinem o legatura stransa cu colegii si partenerii nostri: Valorile care ne ghideaza si ne unesc sunt aceleasi indifferent daca vorbim de un coleg intern sau un partener. Aceste valori sunt: LIBERTATE, SIGURANTA, EXCELENTA, RESPECT, SINERGIE, SPIRIT POZITIV, INOVATIE si INTEGRITATE.

Ce exista acum 15 ani  pe piata din Romania? Care era piata ferestrelor termoizolante?

O multitudine de “garajisti” produceau in conditii indoielnice, cu materiale de proasta caliate, cu masinii neomologate si cu personal necalificat asa-zisele “termopane”, cu retete incomplete si fara respectarea normelor in vigoare. BARRIER este un reprezentant al elitei producatorilor de ferestre termoizolante din Europa. In acest moment, exista in Romania 33 de magazine BARRIER in care prezentam cele mai inovative produse. Viziunea noastra este sa contribuim la conservarea mediului prin oferirea de solutii de calitate eficiente din punct de vedere energetic.

Ferestrele noastre, eficiente energetic, aduc o economie la factura de energie ( in comparatie cu ferestrele standard pe care le gasiti pe piata din Romania) a unei locuinte cu 2 camere de 500 de lei /an ( costuri pentru incalzirea si racirea unui apartament). La o durata medie de utilizare de 20 de ani economia realizata este de 10.000 lei, in conditiile in care tamplaria costa aproximativ 3500 de lei. 10.000 de lei reprezinta echivalentul a aprox 2.000 de litri de carburant fosil care echivaleaza cu emisii de CO2 rezultate din ardere de aprox. 6.000kg.

Ce noutati aveti in legatura proiectul ‘Academia Barrier’? Care sunt directiile de dezvoltare?

Un produs foarte bun poate fi distrus sau transformat intr-un produs prost in etapa de montaj. Noi consideram montajul si consilierea clientului ca fiind etapele cele mai importante din intregul proces de inlocuire sau montare a ferestrelor. Din acest motiv Academia BARRIER ofera cursuri de instruire teoretica si practica tuturor partenerilor autorizati. Frecventa acestor sesiuni, care dureaza intre 2 si 15 zile – cu o medie de 5 zile , este lunara in” high season”  si bilunara in “low season”. Focusul instruirilor este pe produsele noi/ inovative (montaj, caracteristici, beneficii) dar si pe relatia cu consumatorul final. Sloganul Academiei BARRIER – Avansam prin cunoastere!

Asa cum ati afirmat, ‘produsele de calitate nu se pot naste fara oameni de calitate’. Gasiti usor oamenii potriviti sau simtiti in momentul actual o criza si o lipsa a personalului calificat in piata?

Brandul de angajator de top pe care il avem in zona noastra ne permite sa tragem si sa fidelizam in organizatie oamenii cei mai valorosi. Deci, contrar perceptiei ca este o criza a personalului calificat, BARRIER poate afirma ca noi nu resimtim aceasta criza.

Care sunt principalele 3 probleme cu care va confruntati in piata?

Principalele 3  probleme sunt: munca la negru (sau gri), vanzarea la negru si produsele de proasta calitate care exista pe piata – parca din ce in ce mai mult in acest an.

Considerati ca in prezent beneficiarii mai tin cont de pret sau prefera calitatea in detrimentul pretului?

Alegerea produselor de calitate este mai degraba o problema de educatie. Din moment ce un client doreste sa investeasca o suma de bani in ferestre si usi, alegerea unor produse de proasta calitate, mai ieftine cu 10 poate 15%, in dauna unor produse de top sau de calitate superioara nu dovedeste decat lipsa de informare, ca sa nu folosesc un cuvant mai dur.

Daca ar fi sa le oferiti 3 sfaturi esentiale beneficiarilor atunci cand aleg solutiile optime pentru proiectele lor, care ar fi acestea?

Sa gandeasca rational pentru ei – salveaza costuri pe termen lung alegand produse de caliatate, cu dragoste pentru PLANETA SI VIITORUL COPIILOR LOR (vezi exemplul cu 6000 kg CO2 din raspunsul de la inceputul interviului).

Cum vedeti viitorul in ceea ce priveste piata productiei de tamplarie din Romania? Dar in afara tarii?

Piata din Romania se va consolida si ca evolua dpdv a calitatii atat timp cat nu vom experimenta o noua criza. Piata Europeana apartine pe termen lung Poloniei si Romaniei. Probabil ca in 10 – 15ani  majoritatea fabricilor de tamplarie vor fi in aceste 2 tari.

Care sunt planurile de dezvoltare Electric Plus pentru urmatorii 2-3 ani?

Continuarea programelor de dezvoltare a oamenilor BARRIER ( avem programe de aprox 100k euro annual) si cresterea capacitatii de productie cu 250% .

Pentru final, am pastrat o curiozitate. Cum decurge o zi normala in culisele unui lider de piata in domeniul productiei de tamplarie?

Responsabilitatea este sfatuitorul cel mai bun al oricarui leader. In acest moment, acord mai multe ore decat de obicei  businessului, intre 10-14 ore zi.

[google-translator]