Cum poti sa castigi increderea clientilor prin muzica?

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

“În mod cert, muzica are extraordinara abilitate de a realiza conexiuni la un nivel intim și personal. Companiile care înțeleg conectivitatea între un brand și experiența pe care acel brand o oferă clientului cu ajutorul muzicii, sunt pe cale să își îmbunătățească major relația cu clienții”, a declarat Danny Turner, vice-președinte al departamentului creativ al Mood Media.

Muzica poate îmbunătăți experiența unui client chiar și atunci când vine vorba de spații care se îndepărtează de zona HoReCa sau retail, unde instalarea unui sistem audio nici măcar nu este luată în calcul, cum ar fi băncile, benzinăriile sau cabinetele medicale.

Un studiu realizat de Mood Media, important furnizor de soluții media, împreună cu Asociația Compozitorilor, Autorilor și Editorilor de Muzică din Franța a urmărit cum poate muzica să îmbunătățească experiența clienților, analizând 5 tipuri locații cu profil business: benzinării, optici medicale, bănci, magazine sportive și farmacii.

Când cercetătorii au început să lucreze la studiu, datele adunate de ei indicau că 90% dintre francezi ascultă muzică zilnic, însă doar 70% din locațiile business difuzau muzică.

Proprietarii unor afaceri non-retail, cum ar fi farmaciile, opticile medicale sau băncile s-au arătat îngrijorați de impactul pe care l-ar avea difuzarea muzicii, având în vedere natura mai serioasă a activităților desfășurate în astfel de locații.

Rezultatele acestui studiu au dezvăluit și cuantificat impactul și potențialul pe care muzica îl asigură mai multor tipuri de afaceri:

70% din respondenți au indicat o percepție mai pozitivă a unui business, în locația în care era difuzata muzică ambientală, în timp ce 65% dintre respondenți au spus că muzica de la o locație a ajutat la diferențierea acesteia față de competiție.

Când clienții aflați la locații mai serioase precum băncile sau farmaciile au fost întrebați dacă ar dori să audă muzică, doar 33% au răspuns că acest lucru nu li s-ar părea potrivit. Cu toate acestea, 76% dintre clienții care au ascultat muzică în astfel locații mai serioase au spus că muzica a fost complementară și compatibilă cu businessul.

CONCLUZIE

Indiferent că vorbim de magazine de îmbrăcăminte, încălțăminte, o cafenea, lobby-ul unui hotel, o benzinărie, o bancă, un mall sau chiar o farmacie, instalarea unui sistem audio va îmbunătăți experința clienților și îi va face să asocieze astfel de locații cu ceva pozitiv. Nu contează dacă business-ul are o natură mai serioasă, atâta vreme cât volumul este lăsat la un nivel confortabil, iar muzica aleasă este neutră.

Consulta catalogul HoReCa de pe HotelInvest pentru cele mai noi solutii si trenduri din domeniu!

[google-translator]