Cine sunt liderii pietei hoteliere mondiale?

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

sursa poza

Italia, care are aproximativ 34.000 de hoteluri insumand 2,3 milioane de paturi, este a treia cea mai mare piata hoteliera la nivel mondial, dupa Statele Unite ale Americii si Japonia, potrivit Institutului National de Statistica din Italia.

In perioada 2000 – 2011, Italia a inregistrat o crestere de 1,6% a numarului de hoteluri, de la 33,361 de unitati la 33,911, insumand 2,3 milioane de paturi in 2011, potrivit Istat.

Principalii competitori ai Italiei, Franta si Spania au doar 1,3 milioane de paturi si respectiv, 1,8 milioane de paturi, potrivit Eurostat.

Segmentele upscale si upper-scale aproape s-au dublat in marime in aceasta perioada, in timp ce segmentul midscale a crescut cu 28,2%. Segmentul economic a scazut insa cu 37,6% si totalizeaza doar 12,7% din oferta totala de camere a Italiei.

In 2011, in Italia s-au inregistrat 260 de milioane de innoptari, in crestere cu 3,5% fata de 2010 potrivit Istat.

Industria hoteliera italiana a raportat in 2011 o crestere de 3,8% a gradului de ocupare, pana la 59,7%, conform STR Global. ADR-ul a atins 125 EUR, in crestere cu 2,3% fata de anul precedent, iar cresterea gradului de ocupare si a ADR-ului a rezultat intr-o crestere a indicatorului RevPAR de 6,2% la 74,7 EUR.

In 2012 gradul de ocupare al hotelurilor din Italia a scazut cu 1,9%, pana la 58,5%, ADR-ul a stationat, iar RevPAR-ul a scazut cu 1,1%, pana la 73,9 EUR, potrivit STR Global.

In primele zece luni ale lui 2012, atat cererea domestica cat si cea internationala, pentru toate tipurile de unitati de cazare turistice din Italia, a scazut cu 6,2% comparativ cu aceeasi perioada din 2011, potrivit Istat.

Totodata, in primele zece luni din 2012, numarul innoptarilor in toate tipurile de unitati de cazare turistica din Italia a scazut cu 7,1%, fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Pe data de 18 ianuarie, planul strategic pentru dezvoltarea turismului in Italia a fost prezentat Consiliului de Ministri. Documentul contine 7 linii de actiune, realizabile intr-o perioada de 3 luni pana la 5 ani, care includ imbunatatirea spatiilor de cazare turistica, a transportului si infrastructurii, training-uri si incurajarea investitiilor.

Planul are ca scop consolidarea sectorului economic si impulsionarea economiilor locale, creand 500.000 de noi locuri de munca pana in anul 2020 si cresterea contributiei turismului la PIB-ul tarii de la 134 mld. EUR, la 164 mld. EUR.

Sursa

Add a Comment

[google-translator]