Ce produse aleg hotelurile pentru amenajarea băilor?

Design-ul nordic, din ce în ce mai prezent pe plan local

Potrivit Kuma România, unul dintre principalii producători locali de lavoare și blaturi pentru băi şi bucătării, mentalitatea hotelierilor din România s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, aceștia fiind în acest moment mult mai atrași de o amenajare tip nordică, optând pentru concepte de baie personalizate, culori atipice și o calitate autentificată, din dorința de a atrage clienții și a le oferi o experiență Occidentală.

Kuma - Hotel (3)

Reprezentând 30% din totalul proiectelor Kuma România, hotelierii români se aliniază trendurilor europene și mizează, din ce în ce mai des, pe amenajări atipice, specifice spațiului scandinav. Astfel, pentru băi, jucătorii din industria ospitalității optează pentru concepte personalizate și culori reprezentantive pentru localizarea geografică a hotelului, alegerile lor fiind determinate, în primul rând, de calitatea autentificată a produselor.

„Toți cei care optează pentru Kuma aleg un design minimalist și forme de lavoar turnate continuu cu blatul, unul dintre punctele forte ale produsului, întrucât nu necesită încastrare sau alipirea altor boluri din ceramică sau porțelan. Motivele pentru opțiunile lor se remarcă atât la nivel de design, fiind un concept diferit, cât și la nivel de funcționalitate, aceste tipuri de produse fiind caracterizate printr-o calitate superioară, autenticitatea mărcii și, bineînțeles, posibilitatea de a personaliza un întreg concept de baie ori bucătărie conform spațiului disponibil. Putem conchide că, prin conceptele Kuma, adăugăm o stea hotelului renovat”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv KUMA România.

Kuma - Hotel (2)

De asemenea, potrivit acesteia, pentru hotelierii de pe plan local, un alt criteriu decisiv în comportamentul de achiziție este garanția unei mărci de calitate, acest lucru fiind reprezentat de declarațiile de produs pentru fiecare material în parte și acreditările aferente anuale.

Potrivit acesteia, tranziția românilor către acest stil de amenajare nu a fost una ușoară, în anii 2000, majoritatea clienților fiind obișnuiți cu produse din ceramică sau porțelan în nuanțe de alb.De asemenea, filozofia nordică potrivit căreia într-o baie atenția se restrânge pe conceptul lavoar-mască-decorațiuni,marcat printr-o culoare contrastantă, era complet necunoscută. De altfel, reprezentanta companiei afirmă că această schimbare s-a făcut remarcată și în rândul dealerilor, aceștia fiind, de asemenea, obișnuiți cu vânzările de ceramică și porțelan în culori de alb.

Ulterior, curentul scandinav în design-ul interior a obținut noi valențe și recunoaștere internațională, iar designerii de interior și arhitecții locali au avut, de asemenea, o influență pozitivă în popularizarea acestui stil.

„Pe segementul hotelier, interesul acordat amenajării băilor și dorința de a se diferenția prin acest proces se pot traduce prin creșterea numărului de stele aferente unui hotel. În cazul nostru, putem afirma că în cei 16 ani de activitate am adăugat în portofoliu peste 200 astfel de proiecte, în urma amenajării acestora contribuind la dezvoltarea hotelurilor respective și la crearea unor spații generoase, adevărate spa-uri în care clienții hotelurilor se simt răsfățați”, a adăugat Camelia Olesen.
Pe lângă reprezentanții hotelurilor de pe plan local, pasionați de stilul specific scandinav sunt și proprietarii de locuințe rezidențiale, aceștia reprezentând 40% din totalul proiectelor Kuma România. Nu în ultimul rând, și spațiile office, alături de centrele comerciale, spitalele și stadioanele se aliniază influenței nordice și ocupă 30% din business-ul companiei.

În ceea ce privește profilul clienților -persoane fizice care adoptă un astfel de stil, Kuma îi caracterizează ca fiind cunoscători ai stilurilor de amenajare, cu noțiuni bine definite de design și fideli revistelor de Home&Deco. De asemenea, alegerile lor sunt dictate de bun gust, rafinament și dorința de a fi diferiți.

Care sunt elementele definitorii pentru stilul nordic?

Conform companiei, cuvintele cheie în amenajările nordice sunt minimalismul ambientului, finețea materialelor și, nu în ultimul rând, confortul oferit de un spațiu personalizat. Simplitatea interioarelor este completată de luminozitatea recomandată în astfel de spații, precum și de integrarea elementelor naturale. Nu în ultimul rând, funcționalitatea este un criteriu de bază în astfel de ambiente, spațiul fiind menit să fie cât mai deschis și aerisit, permițând un stil de viață confortabil.

În plus, în ceea ce privește coloristica stilului promovat de Kuma, reprezentanta companiei afirmă că danezii recomandă cu fermitate integrarea nuanțelor închise, precum negru, vedeta în materie de materiale solicitate pentru export fiind amestecul de perle, sticlă sau oglindă pe fond de marmură neagră.

De asemenea, chiar dacă un concept minimalist poate atinge un cost mai ridicat în comparație cu alte propuneri de băi și bucătării, investiția se recuperează în timp, având în vedere că o amenajare simplă, minimalistă, este ușor de întreținut.

Kuma - Hotel (1)

Despre Kuma România

Kuma România este o companie româno-daneză lansată pe piaţa locală în 1998, fiind specializată pe producerea de lavoare de băi pentru proiecte rezidenţiale, comerciale, de birouri şi de utilitate publică, blaturi de bucătării în suprafaţă continuă cu chiuveta, glafuri de ferestre şi balcoane, mese de bar/restaurant, recepţii pentru hoteluri, concepte SPA şi mobilier modular marca Nordline pentru băi şi bucătării.

Kuma a inaugurat prima linie de productie la Câmpina în 1998, pentru ca în 2006 compania să se mute în Băneşti odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro. La intrarea pe piaţa locală, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari, ajungând în 2015, la 3,3 milioane de euro.

Printre principalele proiecte în cadrul cărora Kuma s-a implicat, se numără lanţuri hoteliere de 4 şi 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza), complexe rezidenţiale şi de birouri (Willbrook, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Naţională), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.

Produsele Kuma pot fi găsite în showroom-uri specializate pe băi precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient, dar şi în magazine mici, exclusiviste din ţară, specializate în băi şi bucătării. Mai multe detalii puteţi găsi pe www.kumaromania.ro.